0
Zamknij okno

Zaloguj się, aby zobaczyć ten panel
menu_title
Polish English
menubottom
menu_title
menubottom
menu_title
menubottom
menu_title
menubottom
menu_title

Wywiad z GM-Balinorem

11110
Zaloguj się, aby zagłosować
*****
- Witaj Balinor. na początku chciałbym zapytać Ile masz lat?
Cześć Mertuch. Pierwsze pytanie jest najłatwiejsze :) Mam 29 lat, żonę i oczekuję na narodziny syna, który przyjdzie na świat w czasie około jesienno-update’owym.

- Od kiedy pracujesz nad grą TibiaME?
CipSoft zaczął pracować nad TibiąME przed rokiem 2002. Pierwsza wersja gry ruszyła na telefony marki Siemens i miała ona zaledwie kilka grafik, nieco więcej ikonek dokładnie jak na załączonym załączniku (załączony screen). Gra została
wypuszczona razem z siecią T-Mobile maja 2003 roku i stała się pierwszą grą typu MMO na telefony komórkowe.

- Czy pracowałeś nad TibiąME od samego początku?
Właściwie to nie. Dołączyłem do CipSoft’u jako "Product Manager" około 2 i pół roku temu. W tym czasie gra miała tylko 2 wyspy (Aurea oraz Solahmar) i kilka światów (serwerów). Od tego czasu wiele się zmieniło I myślę, że większość graczy zgodzi się z tezą, że dodaliśmy bardzo dużo opcji, nadaliśmy sens gry. Uważam, że dwa wielkie uaktualnienia z 12 epizodami wnoszą bardzo dużo w świat gry.

- Ile godzin dziennie pracujesz?
Normalny dzień roboczy to 8 godzin i przepracowuję tak 5 dni w tygodniu. Jeżeli pojawiły się jakieś ’bugi’, techniczne problemy lub praca, która może zająć więcej czasu - np wielkie aktualizacje takie jak nadchodzący update jesienny. Mamy wtedy naprawdę dużo roboty...

- Co myślisz o graczach?
Szanujemy naszych graczy i dokładnie słuchamy tego, co mówią. Dużo pomysłów graczy zostają wprowadzonych do gry. To robi tę grę waszą grą. Jest dla nas ważne aby nowe opcje przynosiły frajdę oraz były pomocne dla graczy. Staramy się utrzymywać dobre relacje ze społeczeństwem graczy oraz odpowiadać na pytania na oficjalnym forum gry tak często, jak jest to możliwe, nawet w naszym czasie wolnym.

- Podczas wprowadzania aktualizacji myślicie o pieniądzach czy raczej o uśmiechach na twarzy graczy?
Cóż, Kiedy planujemy aktualizacje jest bardzo dużo rzeczy, które wpływają na nasze decyzje. Pieniądze do nich nie należą, chociaż, przekonaliśmy się, że
dobra jakościowa gra jak TibiaME będzie również sukcesem ekonomicznym.

Zwykle najpierw się zbieramy w jakimś miejscu gdzie wszystkie pomysły z grona graczy są prezentowane oraz konfronotwane z naszymi pomysłami. Wtedy wybieramy strategiczny punkt, wizję, gdzie chcemy tę koncepcję w grze i jaka ma być. Tuż przy końcu zastanawiamy się nad kwestiami technicznymi. Wszystkie te rzeczy zbieramy do kupy i wybieramy z nich rzeczy, które wprowadzimy do uaktualnienia. Zawsze myślimy o graczach pytając się: Czy wam się to spodoba? Czy będzie to dla was pomocne?
Czy raczej chcielibyście co innego? Czy możemy to zrobić?

Epizody są tutaj aktualnie wyjątkiem, bo zajmuje się nimi jedynie GM Judigator.
Chce on tylko zobaczyć uśmiechnięte miny graczy, więc zawsze zastanawia się nad zrobieniem czegoś nowego. Nie ma w tym żadnego punktu strategicznego.

- Jak dużo ludzi pracuje nad grą Tibia Micro Edition?
Nasza grupa liczy 14 osób, które są regularnie zaangażowani w tworzenie i działanie TibiaME. Mamy 3 programistów, którzy tworzą nowe klienty gry
oraz dodają do nich nowe opcje. Następnie, wszystkim znany Judigator, który tworzy nowe wyspy i zadania w grze. Następni to pracownicy supportu, którzy zajmują się odpisywaniem na wasze listy e-mail. Z 26 światami gry i świetną stroną potrzebujemy również kogoś utalentowanego technicznie, kto utrzyma wszystko w porządku, aby było online. Ogrey zajmuje się od niedawna programem fansite i na końcu Durin i ja sam. Jesteśmy częścią menedżerską TibiiME.

- Czy szukacie w takim razie nowych pracowników?
Aktualnie pracowaliśmy nad rosnącą ilością naszych resellerów, podobnie jak teraz. Rezultatem jest nowy portal, nazwany sklepem biznesowym,
gdzie nasi oficjalni resellerzy mogą sprzedać nie tylko premię do TibiaME, ale teraz także do Tibii ([Mertuch]: chyba mowa o klencie PC) oraz do naszej nowej, nadchodzącej gry FictionFighters. Więc może dojdzie jakiś reseller z Polski...

- Czy planowaliście uruchomić możliwość subskrycji sms w Polsce?
Szukamy nowych opcji płatności w regularnych miejscach. Z biznesowego punktu widzenia skoncentrowaliśmy się nad państwami, z których pochodzi większość graczy Ale planujemy zrobić nowe, łatwiejsze metody płatności dla wszystkich graczy, i dodamy je w przyszłości, również dla Polski. W tym momencie to nie jest jeszcze klarowne, aczkolwiek, będzie to najprawdopodobniej opcja sms. Oczywiście myślimy też nad zamawianiem premii bezpośrednio z poziomu gry.

- Zastawialiście się nad systemem handlu? Zgaduję,że tak, więc czy możecie zdradzić coś o tym systemie? Jakieś plany?
Tak :) Myślimy aktualnie dość często o systemem handlu. Funkcja ta jest jest na bardzo wysokim miejscu na naszej liście do-zrobienia i chcieliśmy wprowadzić ją w aktualizacji jesiennej, ale zajmujemy się teraz rzeczami, które wymagają więcej pracy jak np klienty wysokiej rozdzielczości (załączone screeny) oraz nad innymi ważnymi opcjami w grze, więc przykro mi to mówić, ale musimy przełożyć system handlu na następny update.
To będzie naturalnie bezpieczny sposób na wymianę przedmiotów pomiędzy graczami.
Zastanawiamy się również nad specjalnym domkiem, gdzie gracze będą mogli odkładać swoje przedmioty na sprzedaż.
*****
Screen article
Mertuch
menubottom
menu_title

Login:
Hasło:
Register
menubottom
menu_title
menubottom
Copyright by Mertuch © 2010
TibiaME and Tibia are trademarks of CipSoft GmbH, Germany. All TibiaME content is copyrighted by CipSoft. www.tibiame.com is the only official TibiaME website.